Power Pen Dan Alarm Pad Lock Yang Mantap Fungsinya

Ingat tak posting aku semalam pasal salesman yang ada selling skill yang bagus tapi tiada sijil SPM?

Aku sempat snap beberapa keping gambar “power pen” dan “alarm pad lock” yang tiada jual. Terus terang aku cakap kedua-dua produk ni ada selling point dia yang agak bagus.

Ini adalah “power point”:

pen tahan lasak

Inilah Power Pen ataupun pen tahan lasak

Apa yang menariknya tentang pen ini?

Ada beberapa kelebihan peen ini berbanding pen-pen lain yang serupa dengannya di pasaran. Antaranya:

  1. Mata pen ini (roller ball) amat tahan lasak. Biasanya pen biasa kalau terjatuh mata ke bawah, memang confirm kena tukar pen lain. Sebabnya mata pen akan rosak. Mata pena yang rosak memang sudah tidak best untuk menulis. Tetapi tidak untuk pen ini. Walaupun ia diketuk berkali-kali diatas meja namun ia mata bolanya masih elok dan masih tidak mengganggu penulisan.
  2. Dakwat pen ini menggunapakai dakwat gel seperti yang digunapakai oleh pen berjenama Pilot. Cuma bezanya dakwatnya sungguh cepat meresap dan kering. Dakwatnya pula kalis air. Saya telah menitikkan beberapa titik teh ais ke atas kertas yang saya test dengan menulis diatasnya dengan menggunakan “power pen” tadi. Hasilnya memang dakwatnya tidak pudar. Saya lantas menggosok dengan lebih kuat. Yang rosaknya bukan dakwat, tetapi kertas yang ditulis itu. Memang menakjubkan.
  3. Mata bola (roller ball)nya amat lancar sekali apabila menulis. Best!!!

Saya terus jatuh hati dengan pen ini. Semalam saya hanya beli 2 batang. Nanti ingat mau cari lagi la.

Satu produk lagi yang salesman tu promote ialah “alarm pad lock”. Ini dia gambarnya:

Alarm Pad Lock (gambar depan)

Alarm Pad Lock (gambar belakang)

kunci mangga alarm

Alarm pad lock

Ok, pad lock (kunci mangga) ini istimewa sebab ada 2 fungsi:

  1. Fungsi seperti pad lock biasa. Gunanya untuk mengunci pintu rumah, basikal ataupun motorsikal.
  2. Pad lock ber “alarm”. Bila di “set” kan ia boleh digunakan dalam mode alarm/penggera. Bila fungsinya diaktifkan, bunyi beep sekali akan kedengaran. Bila berada dalam mode alarm, sebarang objek seperti manusia atau pun kucing yang lalu berdekatan akan dikesan oleh sensor pad lock ini. Lantas ia mengeluarkan bunyi beep 2 kali. Dan apabila ia diketuk, cuba dipotong ataupun ditarik dengan kuat, maka alarm akan berbunyi. Bunyinya agak kuat dan boleh didengar oleh beberapa meter. Ini akan menegejutkan tuan rumah dan jiran tuan rumah sekali. Cuma hati-hati kalau nak pakai untuk mengunci motorsikal atau basikal yang dibawa ke masjid. Takut alarmnya berbunyi sewaktu solat. Bising!!!

Oh ya lupa nak bagitau harga-harga barangan ni. Power Pen tadi harganya RM2.50 sebatang. Ia didatangkan dalam pelbagai saiz mata bola. Ada 0.5, 0.7 dan 1.0.

Harga Alarm Pad Lock pula RM65.00. Agak berbaloi kalau beli. Dan ia ada warranty selama setahun. Bagus tu. Kalau rosak tukar yang baru terus. Alaaa, solex yang tak der alarm pun lagi mahal apa.. 😆

Ok, sesiapa yang nak beli barag-barang boleh la contact aku. Nanti aku bagitau mamat ni dan suh dia pegi hantar ke rumah/pejabat korang.

Sekian, khidmat bakti masyarakat. Tolong promote untuk salesman tu..! 😀

Leave a reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

%d bloggers like this: