Segmen Eyriqazz : Ada Apa Dengan Nama Blog?

Pergghhh.. Minggu ni saja dah 3 artikel aku buat untuk contest.

Yang pertama aku cuba masuk Contest bersama Cik Tom dan Exabytes. Ini adalah kali pertama aku tulis entri untuk contest. Sebelum ini contest-contest ini hanya aku pandang sepi. Bukan apa, sebab rasa diri tak layak.

Contest kedua aku buat pada keesokan harinya iaitu contest yang dianjurkan oleh jejaka 6 pax Malaysia, Abang Ensem. Contest ini adalah luahan hati jejaka-jejaka kacak dan gadis-gadis manis tentang kenapa ingin tersenarai di dalam bloglist Abang Ensem.

HEADER eyriqazz

Dan ini adalah nukilan artikel untuk Segmen Eyriqazz : Ada Apa Dengan Nama Blog? Artikel ini bertujuan untuk menakluk hati Eyriqazz, blogger femes Malaya untuk dipilih beliau. Dan jika terpilih beliau sendiri akan turun padang menjenguk blog sohoque.com dan mengomen akan ke”power”an nama sohoque.com itu sendiri.

Kenapa ya perlu Eyriqazz komen tentang nama sohoque.com? Kerana aku tak mahu syok sendiri membayangkan bahawa nama sohoque.com ini amat unik, agak misteri, mudah disebut dan diingat oleh pelawat serta mempunyai aura yang bisa membuatkan pengunjung ingin datang lagi.

Jadi aku nak tengok apa Eyriqazz akan komen pasal nama blog aku ni. Adakah aku seorang yang perasan? Kita tungguuuu!

14 comments

  1. eyriqazz 26 December, 2012 at 19:11 Reply

    sohoque nampak macam catchy dan menarik bunyi nya tapi personally saya tak berapa nampak branding dan bila disebut macam tak berapa nice..

    Sohoque? Gabungan soho + que ke bro? Personally, rasanya nama blog ini belum cukup menarik hati eyriqazz…. Mrsoho.com maybe nampak lebih cun…i.e. mrjocko.com nampak catchy….
    eyriqazz recently posted..Wordless Wednesday – Bukan Big Bad WolfMy Profile

    • sohoque 27 December, 2012 at 01:28 Reply

      hahahaha.. tq atas pemandangan bro,

      sohoque actually bukan seperti yg tuan sangkakan. ia berasal dr perkataan sohok yg dipanggil oleh org sebelah pantai timur esp trg dan kelantan kepada org yg namanya Ishak. kalau sebelah pantai barat org panggil sahak. bro tau la sbb bro org trg. bunyinya [so:hawk].

      aku pulak berpendapat mrsoho kurang sesuai sbb:
      1. soho adalah sebuah bandar dkt new york sana. nnti org ingat aku tinggal kat soho pulak
      2. soho ni mcm nama jenis property tu – small office home office. nnti org ingat aku jual property lak. kacau abg ensem lak nnti.

      hahaahha.. apa2 pun nama sohoque,com ke, mrjocko.com ke dr segi seonya (H1) sama saja scorenya. lain dengan blog aku yang lagi satu http://www.caknawang.com. yg ni scorenya ok sbb blog ni memang psl kewangan.

      apa2 pun tq bro eyriqazz sbb sudi komen 😉
      sohoque recently posted..diselubungi telur – taken from my instagramMy Profile

Leave a reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

%d bloggers like this: