Selamat Pergi Dan Kembali Kepada TRIP QUALIFIER

Sekarang ini consultant Unit Trust (UT)tempat aku bernaung tengah tak sabar untuk terbang ke luar negara. Ini adalah anugerah yang mereka perolehi hasil daripada penat lelah mereka sepanjang tahun lepas membuat sales UT dan mendidik orang ramai tentang kepentingan perancangan kewangan dalam kehidupan mereka.

Aku? Tahun-tahun sebelum ini aku saban tahun adalah Trip Qualifier juga. Antara tempat-tempat yang aku telah berjaya lawati anugerah daripada syarikat aku bernaung ini ialah Bali, Phuket dan Guangzhou. Namun tahun lepas aku mengalami sindrom mandom. Semuanya telah aku terangkan di sini. Tahniah buat rakan-rakan seperjuangan aku. Ini termasuklah rakan bisnes dan blogger aku ini.

Jadi tahun ini tak adalah wajah aku yang tidak kurang hensemnya daripada blogger ini, terpampang di suratkhabar.

trip qualifier.jpg

Trip Qualifier – gambar ihsan www.mrjocko.com

Azam aku tahun depan aku akan tersenarai semula de dalam senarai Trip Qualifier. InsyaAllah. Aku yakin! Untuk tahun depan trip yang akan disertai adalah Vietnam, Korea dan Turkey. InsyaAllah aku akan menjadi Trip Qualifier salah satu daripada destinasi lawatan itu.

Untuk makluman, insentif lawatan 5 bintang ke luar negara ini adalah salah satu insentif yang aku suka dan menjadi sebab mengapa aku join bisnes ini. Segalanya boleh diperolehi secara PERCUMA. Trip-trip ini aku rasa aku tak akan pergi jika menggunakan duit sendiri.

Pemergian para Trip Qualifer ini adalah untuk percutian semata-mata. Tiada langsung terfikir pasal kerja. Pergi memang untuk enjoy sahaja. Itulah yang menariknya. Kita mungkin boleh pergi ke tempat-tempat ini jika berkerja makan gaji. Pihak syarikat mungkin akan menghantar kita untuk mesyuarat dan sebagainya. Cuma kelainannya adalah pemergian kita dengan syarikat tempat kita makan gaji adalah dengan sebab bisnes. Bukan sebab bercuti semata-mata. Itulah bezanya.

Di samping percutian 5 bintang ke negara luar, banyak lagi insentif lain yang aku rasa amat penting untuk aku sebagai blogger juga. Antaranya adalah kebebasan masa berkerja.

Masa berkerja adalah amat fleksibel. Ini boleh aku gunakan untuk menghadiri event-event anjuran pengiklan tanpa aku perlu mengambil cuti dari pihak syarikat.

Seronok menjadi Unit Trust Consultant dan blogger ni sebenarnya. Sesiapa di luar sana terutama blogger macam aku yang suka pergi trip PERCUMA ke luar negara dan ingin tahu tentang bisnes UT ini, bolehlah hubungi aku ya.

Mungkin aku akan buat promosi istimewa untuk rakan-rakan blogger. Ini sudah ada dalam perancangan. Cuma perlu diperkemaskan sikit sahaja lagi. Siap nanti aku akan war-warkan.

Terima kasih 😉

4 comments

Leave a reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

%d bloggers like this: