Subhanallah! Buah Kelapa Bertunas Pokok Pisang

Cerita ni aku dapat dari blog Melayukini.net.

Ianya berlaku di Kampung Peracak, Ogan Komering Ulu (OKU) Timur di Selatan Sumatera. Penduduk kampung tersebut terkejut apabila menemui sebiji buah kelapa yang bertunaskan pokok pisang. Pokok pisang yang tumbuh pada buah kelapa tersebut berketinggian 80 sentimeter semasa ditemui oleh Muhamad Edi, 52, warga RT 02, Kampung Peracak, Mukim Bungamayang.

Diceritakan kepada Sripoku.com, ketika itu dia sedang menanam jagung di ladang kawannya, Komar. Pada mulanya dia terhidu bau bunga melati yang sungguh kuat. Berikutan itu, dia dan Komar mengambil keputusan untuk mencari punca datangnya bau bunga melati itu. Pencarian itu membawa kepada penemuan kelapa pelik ini. Buah kelapa bertunas pokok pisang itu ditemui di atas timbunan kulit kelapa di tempat pengupasan kelapa.

Komen sohoque:

Cerita ini memang pelik. Tetapi itulah kekuasaan Allah. Semuanya di atas kehendakNya. Dan itu adalah tanda-tanda kekuasaanNya yang ditunjukkan untuk kita berfikir dan membesarkanNya. Hanya orang berfikir (Ulul Albab) sahaja yang dapat pengajaran daripada peristiwa ini.

Leave a reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

%d bloggers like this: