Top Commentator Blog Sweetkurma

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Fuuuhhh.. penat!!

Penat main kejar-kejar dengan Bang Iwan bertanding siapa boleh jadi top commentator blog Sweetkurma ataupun pengomen paling banyak Sweetkurma di bulan February 2013.

Akhirnya kemenangan berpihak kepada Bang Iwan. Tahniah kepada Bang Iwan!!! Kami dari mula lagi sudah bersaing dalam memberi komen di blog Sweetkurma.

Biasanya aku dan Bang Iwan saling bersaingan dalam memberi komen di blog ini. Biasanya di setiap hari jumlah komen akan menjadi lebih kurang sama di antara kami. Kalau lebih pun hanya satu atau dua komen sahaja. Namun kesilapan terbesar aku yang aku lakukan ialah pada hari ini. Hari ini, hari terakhir di bulan February, aku terpaksa mengabaikan tugas aku untuk mengomen di blog Sweetkurma. Ini adalah hari ini adalah antara hari-hari yang paling sibuk dalam hidup aku. Blog pun tak sempat jenguk. Usahkan nak tengok blog orang.

Sehinggalah pada malam tadi, barulah aku senang sedikit dan mula membuka blog dan membuat blogwalking ke blog rakan blogger yang lain. Setibanya di blog Sweetkurma, alangkah terkejutnya aku apabila melihat angka komen Bang Iwan sudah jauh melangkaui aku, iaitu dengan perbezaan sebanyak 50 komen. Komen aku pada masa itu ialah sekitar 160 komen manakala komen Bang Iwan sudah melebihi 200 komen.

Alamak… Aku kemudiannya dengan pantas membuat komen untuk mengejar Bang Iwan. Masa untuk komen hanya tinggal lebih kurang 30 minit saja lagi kerana pada masa itu jam sudah menunjukkan pukul 11.30 malam. Bulan February 2013 hanya tinggal 30 minit sahaja lagi.

Ku sangkakan aku dapat mengejar Bang Iwan. Tetapi rupa-rupanya Bang Iwan pun sedang online. Melihat aku menambah komen, beliau segera juga menambah komen di blog Sweetkurma untuk menjarakkan diri dari pada aku.

Aku yang melihat keadaan itu pantas mengejar. Tetapi sedang aku galak meninggalkan komen, tiba-tiba aku mendapat notis dari blog Sweetkurma: “You are commenting too fast!!!” Namun tanpa segan silu aku teruskan lagi komen aku.

Tiba-tiba terjadilah perkara yang tidak diingini yang juga punca menjadi punca kemenangan Bang Iwan pada malam tadi. Apa yang berlaku ialah aku tidak boleh meninggalkan komen di blog itu. Komen aku sudah tidak keluar. Loading page di blog Sweetkurma menjadi sungguh perlahan!!! Rupa-rupanya ini adalah disebabkan notis warning tadi tu. Errrmmm.. baru aku tau, kalau kita komen terlalu cepat pada sesuatu masa pun kita kena penalised jugak.

Masa itu jam sudah menunjukkan pukul 11.45 malam. Dan aku tahu aku memang sudah tidak mmpu mengejar Bang Iwan lagi. Tepat jam 12 tengah malam, Bang Iwan telah menang sebagai top commentator blog Sweetkurma. Aku hanya di tempat kedua.

Kesilapan aku ialah pada hari terakhir bulan February 2013. Aku langsung tidak menjenguk blog Sweetkurma dan ini membenarkan Bang Iwan mendahului dengan 50 komen di hadapan…

Tahniah Bang Iwan. Trofi Top Commentator Blog Sweetkurma untuk bulan February 2013 adalah milikmu.

top komentar di sweetkurma.jpg

Bang Iwan mendahului dan memenangi gelaran Top Commentator Blog Sweetkurma untuk bulan February 2013

190 komen yang aku telah buat di blog sweetkurma ini adalah komen terbanyak yang pernah aku buat semenjak mengenali dunia blogging ini.

Bulan depan nak attack dengan memberi komen di blog blogger lain pula.. Blogger manakah yang menjadi pilihan aku? Tungguuuuuu!!!! Hehehehe…

28 comments

Leave a reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

%d bloggers like this: