Kelebihan Berdoa Selepas Asar Hari Jumaat

Assalamualaikum, salam Jumaat untuk semua. Jika sebelum ini aku ada berkongsi tentang waktu-waktu yang mustajab untuk berdoa, kali ini aku kongsikan lagi satu waktu yang...

Tips Paling Simple Untuk Menjadi Orang Kaya

Petang tadi aku di tag pada status FB Ustaz Azhar Idrus. Tak tau lah UAI original ke tak ni. Aku tak cek pulak. Tak pe...

Hari Jumaatku… Mungkin Tak Sama Dengan Jumaat Orang Lain…!

Assalamualaikum.. Salam Jumaat semua. Hari Jumaat ni aku selalu terasa lain macam. Bukan sebab malam tadi malam Jumaat ya.. (kalau ya pun takkan nak citer...

Zikir Ibubapa Sewaktu Anak Sedang Dalam Dewan Peperiksaan

Hari ni bermulalah peperiksaan percubaan UPSR Iffah. Harap dia diberi kelapangan dan ilham dalam menjawab soalan. Ni gambar yang cikgu dia tolong...

Niat Puasa Ramadhan

Assalamualaikum. Besok semua ummat Islam di Malaysia akan mula berpuasa. Ibadah puasa ni ada syarat-syaratnya. Bukan boleh buat ikut suka saja ya. Kalau tak cukup...

Cara Bayar Zakat Fitrah Secara Online? Sah ke tu, Mana Akadnya?

Sedikit demi sedikit kita sudah dapat membiasakan diri dengan ‘Normal Baru’ yang berlaku kesan daripada Covid 19. SOP (Prosedur Operasi Standard) bila...

Tips Murah Rezeki: Berbuat Baik Dan Mendoakan Kepada Ibubapa

Antara amalan yang boleh membuatkan Allah membuka pintu rezeki kita seluas-luasnya ialah berbuat baik dan mendoakan kepada ibubapa. Suruhan berbakti serta berbuat baik dan mendoakan...

Hukum Pelaburan Emas ar-Rahnu

“Boleh tak melabur emas dengan ar-Rahnu?” Melabur emas dengan bergadai? Saya bertanya dalam hati. Daripada emel-emel yang saya terima, prosesnya adalah seperti berikut: Penjual menjual emas 20g dengan...

Lailatul Qadar: Tips Untuk 10 Malam Terakhir Ramadhan

Ramadhan sudah beransur pergi. Hari ini hari yang ke 18 Ramadhan tahun ini. Allahuakbar! Cepatnya masa berlalu. Dua hari lagi akan masuk lah kita di...

Jangan Pernah Rasa Hebat Dan Tinggi Ilmu

Jangan pernah ada perasaan hebat ataupun terasa diri berilmu tinggi... Kadang-kadang kalau kita berada di kelompok rakan yang rata-rata tidak tau ilmu yang kita tau,...

Kelebihan Orang Yang Menuntut Ilmu

"Barangsiapa melalui satu jalan untuk mencari ilmu, Allah akan permudahkan baginya jalan menuju syurga. Para Malaikat akan membentangkan sayapnya kerana redha kepada...

Misteri ‘Suara dari langit’ Terjawab

SHAH ALAM - Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (Mosti) menafikan dengkuran kuat diselang seli bunyi nyaring frekuensi radio di Kota Semarahan pada 11 an...

Stay connected

9,204FansLike
522FollowersFollow
14,852FollowersFollow
133FollowersFollow
1,796FollowersFollow
1,300SubscribersSubscribe