financial freedom

Entri Merapu Seorang Financial Consultant

Salam dan selamat sejahtera. Ini adalah entri merapu seorang Financial Consultant.

Financial consultant.jpg

Financial Consultant

Mengantuk.

Aku mengantuk sangat. Semenjak dua menjak ni aku selalu tidur agak lewat. Dah seminggu aku tidur sekitar pukul 2-3 pagi. Bangun pulak pukul 5.30 pagi. Siapkan anak ke sekolah dan diri sendiri ke tempat kerja.

Tempat Kerja

Sebulan dua ini tempat kerja aku agak bertumpu. “Ofis” aku sebulan dua ini adalah di Cafe Sasana Kijang, Bank Negara Malaysia. Tempat yang cukup bagus, selesa dan amat ideal untuk lepak, buat phone call untuk atur temu janji dengan prospek dan pelanggan, Isi borang Unit Trust dan Takaful, tulis entri dan update blog, main top eleven dan lain-lain kerja ofis. Malah “tempat kerja” ini juga amat sesuai juga untuk buat meeting dengan client.

sasana kijang.jpg

Cafe Sasana Kajang

 

Yang penting kat sini wifi amat laju dan percuma, parking pun percuma, dilengkapi dengan penyaman udara dan makanan serta minumannya yang eksklusif dengan harga yang amat berpatutan. Bayangkan secawan coffee latte yang lazat yang jika dibeli di tempat lain berharga Rm5-10, hanya RM2 lebih sahaja di sini. Begitu juga denga pelbagai menu yang lain seperti Tuna Mayo, Chicken Croissant, Chicken Mac Over, Vietnamese Meatball dan lain-lain.

Civic sakit

Aku sebenarnya ada bilik sendiri di TMCC Takaful Malaysia, Tingkat 1 Darul Takaful Sect 13 Shah Alam.

honda civic.JPG

Honda Civic

 

Sebelum ini aku akan buat aktiviti yang disebutkan tadi di bilik ofis aku saja. Tapi sekarang Civic aku masuk worksyop. Jadi aku terpaksa berkongsi kereta dengan isteri aku. Yang kurang bestnya dia kerja di Jalan Yap Kwan Seng di tengah-tengah KL tu. Amatlah tidak cost effective nya jika selepas hantar dia aku balik semula ke Shah Alam. Oleh itu Cafe Sasana Kijang lah menjadi ofis sementara aku.

Rakan kerja dan lepak

Rakan lepak sambil berkerja di sini ialah rakan sebisnes aku, mamat ni. Kat sini juga aku merangka business planning bersama baik dalam bisnes perancangan kewangan aku maupun dalam hobi yang semakin bertukar menjadi alat membuat duit iaitu blogging. Di sinilah Bloogers.com lahir.

Jadi apa yang aku nak cerita?

Hahahaha.. tiada apa sangat la yang aku nak cerita. Aku saja nak bagitau kerja macam aku ni sangat best. Masa memang banyak terluang (jika pandai bahagi masa la).

Dan aku nak merapu yang pagi ni aku tak ada meeting dengan prospek maupun klient pun lagi. Jadi target aku sudah lari pagi ni. Tadi ada satu appoinment di Kota Damansara sebenarnya, namun klien batalkan di saat akhir dek kerana dia ada ad-hoc meeting di pejabatnya.

Sekurang-kurangnya satu entri setiap hari.

Dan aku tulis entri ini sebab aku belum buat entri lagi hari ini. Aku kena disiplinkan diri untuk terus menerbitkan sekurang-kurangnya satu entri setiap hari.

Merapu pun kalau kena gaya macam blogger kacak ni, pun boleh buat duit. Tapi aku tak de lah hebat macam dia yang kekacakan dalam arena blogging sudah mencapai status sifu. Apatah lagi jika buat blog yang penuh informasi seperti sifu ini dan brader ini.

Hahaha.. ok lah. Aku rasa nak masuk dalam kereta dan tidur sekejap. Mengantuk sangat lah. Tak tahan dah. Korang yang kerja makan gaji boleh buat macam aku tak? Hehehehe.

Lepas tu nak ke Bangsar untuk buat submission dan ambil cek klien aku yang jual unit trust dia untuk digunakan sebagai belanja persiapan perkahwinan.

Sekian entri merapu seorang Financial Consultant. Wassalam 😉

6 comments

    • sohoque 23 May, 2013 at 10:03 Reply

      alhamdulillah.. keje aku ni memang seronok.. kepala ringan, takder nak tension2 ngan bos ka saper ka.. kdg2 jer jumpa klien perangai pelik.. hehehehe

Leave a reply

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

%d bloggers like this: