Home Jangan Segan Dengan Allah doa kepada Allah

doa kepada Allah

jangan segan dengan Allah

Jangan segan untuk ber doa kepada Allah. doalah apa sahaja yang baik. kadang-kadang kita rasa kita tak layak untuk menerima anugerah Allah. tapi siapa kita untuk menghukum diri sendiri. Allah maha mengetahui..

Allah sudah berjanji di dalam AlQuran bahawa Dia akan mengabulkan doa hambaNya. tetapi kadang-kadang kita tak dapat pun apa yang kita doakan tu.. mengapa ya? adakah Allah mengabaikan doa kita?

Allah tidak mungkir janji. Dia bukan tidak mengabulkan doa kita. Mungkin Dia menangguhkan dulu doa itu sebab mungkin kita belum layak untuk menerima anugerah itu. Mungkin Dia menangguhkan hingga ke padang mahsyar dan diberikanNya kemudahan di sana.

Mungkin Dia belum mengabulkan doa tersebut supaya kita lebih gigih dalam berdoa. supaya kita beroleh lebih banyak pahala dengan ibadat doa.

Mungkin Allah tidak mengabulkan doa itu tetapi Allah melepaskan kita daripada bala yang datang tanpa kita sangka seperti kemalangan, kebakaran dan sebagainya.

Mungkin Allah gantikan permintaan kita itu dengan sesuatu yang lebih diperlukan oleh kita. kan Dia Maha Merancang dan Maha Mengetahui.

JAdi sentiasa positif dengan Allah. Usah putus asa dalam berdoa. Doalah dengan istiqamah dan penuh yakin. Paling tidak ibadah doa itu sudah melayakkan kita mendapat pahala.

jom sama-sama kita berdoa

Stay connected

2,721FansLike
523FollowersFollow
13,148FollowersFollow
126FollowersFollow
1,804FollowersFollow
1,154SubscribersSubscribe

Latest article

KLC Puchong, Anak-anak Pasti Suka Belajar English Kat Sini

Setiap anak mempunyai minat dan kelebihan yang berlainan. Ini memang aku perhatikan pada 3 orang anak aku. Salah satu aspek yang aku perhatikan daripada...

Nilai Persahabatan… Semakin Dewasa Semakin Berharga…

Semalam.. Memang aku sibuk betul. Kalut semacam jer. Kerja berlambak. Dateline tak terkejar. Dengan entri job lagi. Dengan job kemaskini website company lagi. Dengan...

Servis Unta Putih Untuk Ke Hatyai…

Hari ni pukul 9.30 pagi dah sampai depan Nissan Service Centre Glenmarie ni. Dah sampai masa untuk servis Unta Putih aku. Ngam-ngam waktu sebelum...