2

doa kepada Allah

jangan segan dengan Allah

Jangan segan untuk ber doa kepada Allah. doalah apa sahaja yang baik. kadang-kadang kita rasa kita tak layak untuk menerima anugerah Allah. tapi siapa kita untuk menghukum diri sendiri. Allah maha mengetahui..

Allah sudah berjanji di dalam AlQuran bahawa Dia akan mengabulkan doa hambaNya. tetapi kadang-kadang kita tak dapat pun apa yang kita doakan tu.. mengapa ya? adakah Allah mengabaikan doa kita?

Allah tidak mungkir janji. Dia bukan tidak mengabulkan doa kita. Mungkin Dia menangguhkan dulu doa itu sebab mungkin kita belum layak untuk menerima anugerah itu. Mungkin Dia menangguhkan hingga ke padang mahsyar dan diberikanNya kemudahan di sana.

Mungkin Dia belum mengabulkan doa tersebut supaya kita lebih gigih dalam berdoa. supaya kita beroleh lebih banyak pahala dengan ibadat doa.

Mungkin Allah tidak mengabulkan doa itu tetapi Allah melepaskan kita daripada bala yang datang tanpa kita sangka seperti kemalangan, kebakaran dan sebagainya.

Mungkin Allah gantikan permintaan kita itu dengan sesuatu yang lebih diperlukan oleh kita. kan Dia Maha Merancang dan Maha Mengetahui.

JAdi sentiasa positif dengan Allah. Usah putus asa dalam berdoa. Doalah dengan istiqamah dan penuh yakin. Paling tidak ibadah doa itu sudah melayakkan kita mendapat pahala.

jom sama-sama kita berdoa

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply

%d bloggers like this: