bajet terbaik 2014

pembentangan belanjawan 2014

pembentangan bajet dibuat pada setiap tahun oleh perdana menteri yang juga menteri kewangan malaysia. pembentangan kali ini dijangka akan menyentuh tentang isu kenaikan harga minyak, GST ataupun cukai barangan dan pekhidmatan, kenaikan gaji kakitangan awam dan sebagainya.

walau apa pun cadangan yang akan dikemukakan di dalam pembentangan nanti, diharap ia akan menjadi yang terbaik untuk rakyat dan juga negara. Bajet yang terbaik akan menyebabkan rakyat sayang kepada kerajaan dan akan memberi mandat untuk kerajaan kekal berkuasa.

Aku pun kurang membuat kajian tentang kesan yang akan timbul selepas pembentangan dibuat. Namun aku tahu bahawa jika pembentangan ini memihak kepada rakyat pasti rakyat akan lebih menghormati kerajaan dan akan berusaha bersungguh untuk memajukan negara.

Di samping skop bajet yang besar seperti pembentangan bajet 2014 oleh perdana menteri nanti, bajet ataupun perancangan kewangan untuk diri sendiri juga amat penting. Malah bajet peribadi sepatutnya dirancang untuk menjadi yang terbaik supaya hidup kita di Masa hadapan akan bertambah baik dari segi kewangan. Belum terlambat lagi untuk kita rangka pembentangan bajet peribadi walaupun tahun 2014 sudah semakin hampir.

perlindungan assets dengan pelan takaful

Stay connected

2,710FansLike
522FollowersFollow
15,353FollowersFollow
127FollowersFollow
1,807FollowersFollow
1,211SubscribersSubscribe

Latest article

Majlis Iftar Bersama Anak-Anak Yatim Anjuran McDonald’s Malaysia Dan Persatuan Kebajikan Ronald McDonald Dengan...

Saban tahun ummat Islam tak kira yang berada ataupun yang kurang berkemampuan menunggu-nunggu kedatangan bulan Ramadan. Bulan yang pernah keberkahan ini adalah medan untuk...

Nasib Baik Aku Moved On… Avisena Specialist Hospital Seperti Nafas Baru Buat Ifza…

Dulu… Kami Kecewa dengan DEMC Masa ini Avisena masih dikenali sebagai DEMC. Dulu DEMC...

Butik HQ Lima Waktu Berpindah Ke Tempat Baru

3 sebab utama mengapa aku suka Lima Waktu Kalau tanya aku pasal jubah ataupun...