More

    Gaji Nazmi Faiz RM300,000 Sebulan?

    nazmi tandatangan dengan kelab beira mar
    Nazmi sewaktu sesi ujian untuk kelab Beira-Mar

    Wow.. jika benar khabar angin ini, memang terbaik lah buat Nazmi. Anak muda yang berusia 18 tahun tanggal 16 Ogos nanti baru saja menandatangani kontrak selama 3 tahun dengan kelab Bolasepak liga perdana Portugal, Beira-Mar.

    Jika benar berita ini, Nazmi pastinya menjadi pemain bolasepak dari Malaysia yang menerima gaji paling lumayan. Sebelum ini Safee Sali yang bermain dengan kelab Pelita Jaya di Indonesia menerima gaji paling tinggi iaitu Rupiah 350 juta (RM118,000) sebulan.

    Walaupun tidak mendedahkan jumlah sebenar pendapatan bulanan Nazmi, ejen beliau, Marco Guimaraes, mengakui jumlah gaji yang bakal ditawarkan kepada tonggak skuad bawah 22 tahun itu adalah sangat lumayan bagi seorang pemain muda dari Asia Tenggara.

    “Terpulang kepadanya (Nazmi) sama ada untuk mendedahkannya atau tidak, katanya.

    Jutawan muda ini akan mula bermain untuk Beira-Mar selepas tamat pusingan kelayakan Piala AFC bawah 22 tahun yang akan bermula 21 Jun sehingga 4 Julai nanti.

    Pemergian Nazmi akan ditemani oleh pengendali Hrimau Muda, Ong Kim Swee .Selain menguruskan soal kontrak dengan kelab tersebut, Kim Swee yang berada di sana selama seminggu akan turut membantu anak buahnya menyesuaikan diri sebagai pemain professional di kelab Eropah itu.

    Sumber

    Latest articles

    Related articles

    Leave a reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    CommentLuv badge